RYNEK GIER KOMPUTEROWYCH

Polski rynek gier komputerowych

Globalny rynek gier wideo w roku 2013 został wyceniony przez spółkę Gartner na 93 mld dolarów. Szacuje się, że w roku 2014 osiągnie on wartość 101, a w 2015 111 mld dolarów.

Polski rynek gier wideo według szacunków zawartych na portalu newzoo.com jest obecnie wyceniany na ok. 279 mln USD. Według prognoz ekspertów branżowych przychody polskiej branży gier komputerowych w ciągu następnych kilku lat powinny rosnąć w tempie ok. 4%.

Rynek gier wideo można podzielić na następujące segmenty produktowe: gry konsolowe, gry na PC, gry w wersjach cyfrowych, gry na urządzenia przenośne.

Niemal 1/3 społeczeństwa w Europie regularnie korzysta z gier komputerowych, które stają się integralną częścią codziennej kultury obywateli Zachodu.

Wyniki badań polskiego rynku gier komputerowych przeprowadzone przez SW Research wskazują że, odbiorcami tego typu rozrywki są ludzie w każdym wieku. Okazało się, że determinantą zachowań konsumenckich na rynku gier komputerów nie jest płeć. Pokolenia lat 80-te oraz 90-te nazwane zostały Generacją Graczy. Prawie trzy czwarte respondentów badania gra raz w miesiącu lub częściej.

Do największych producentów gier na świecie należą przedsiębiorstwa takie jak: EA, Ubisoft, czy Maxis.

Polska branża gier komputerowych nie pozostaje w tyle za zachodnią konkurencją. Do największych polskich spółek z branży należy niekwestionowany lider polskiego rynku –  CD Projekt oraz City Interaktive.

Największą polską produkcją jest seria Wiedźmin wydana przez CD Projekt na konsole oraz PC.

Analiza opracowana została na podstawie wiedzy i doświadczenia ekspertów DCF oraz: